Skip to main content

Online advertising

Online advertising geeft je de mogelijkheid om zeer doelgericht bezoekers aan te spreken 

Adwords Social media 

Vandaag kan je op verschillende manieren bezoekers naar jouw website begeleiden. Via Adwords campagnes, e-mailcampagnes, offline initiatieven, maar ook via social media. 

Nog meer voordelen

  • Efficiënte doelgroep targeting op basis van leeftijd, woonplaats, interesses etc..
  • Persoonlijke benadering - werkt beter dan bulk campagnes
  • Mogelijkheid om via koppeling met Google Analytics meer te weten over je klanten
  • Budgetvriendelijke tactiek
  • Rapportages zitten standaard in advertising pakketen 

 

Wanneer kan je online advertising inzetten? 

  • Zorg er voor dat jouw digitaal platform (website of webshop) veilig is. Google Shopping is bijvoorbeeld niet mogelijk wanneer jouw gebruiker niet veilig kan betalen op jouw website. 
  • Denk aan content marketing voor je massaal bezoekers naar jouw website lokt. Zullen ze effectief aan hun trekken komen? Eens een bezoeker langs komt en niet vindt wat hij/zij zoekt, verhoog je de drempel om een returning visit te verkrijgen. Get them hooked on you product!
  • Vergeet SEO en SMO niet. De teksten die je gebruikt in de advertenties mogen geen valse beloftes of irrelevante informatie bevatten. 
  • Maak boeiende en converterende landingspagina's. Eens een bezoeker op jouw pagina gevonden heeft wat hij/zij zocht, moet er een mogelijkheid bestaan om te converteren (bestellen, contact opnemen, inschrijven, ...) 

 

SEA for the brave

Via Adwords campagnes kan je gebruikers, al zoekend naar jouw diensten/producten, begeleiden naar jouw website. Je kiest zelf een budget, een advertentietekst, zorgt voor een relevante landingspagina en klaar is kees. Wil je enkel een specifiek segment aanspreken? Dat kan ook. Bewust gaan targeten is prefect mogelijk. 

Denk je dat online advertising voor jou het verschil kan maken? Kom dan zeker eens luisteren. 

Adwords Social media 

 

 

Heb je vragen voor onze Marketing Jedi, Elke? Laat van je horen.