Skip to main content

Waarom Google Tag manager gebruiken?

Snelle en flexibele digitale marketing

Snelheid is een belangrijke factor in de internationale markt van tegenwoordig. Met Google Tag Manager kan je, wanneer je maar wilt, tags maken en bijwerken voor uw website en mobiele apps, zodat uw andere bedrijfsprocessen geen vertraging oplopen.

Hoe werkt het?

Google Tag Manager houdt een reeks tags en regels voor het activeren van tags bij die definiëren wanneer die tags beschikbaar moeten komen op jouw site. Wanneer een gebruiker jouw site bezoekt, wordt de meest actuele tagconfiguratie naar de browser van de eindgebruiker verzonden met instructies voor de tags die moeten worden geactiveerd.
Die instructies maak je uiteraard zelf aan. 

Enkele voordelen

  • GTM is gratis.
  • Je kan per container andere users toestemming geven om jouw tags te bekijken of te bewerken.
  • Je hebt geen webmaster nodig.
  • GTM werkt snel: Met Google Tag Manager worden alle tags asynchroon geactiveerd. Dit betekent dat trackingtags het gedeelte van de website dat gebruikers te zien krijgen, niet vertragen. En als een tag traag wordt geladen of uitgevoerd, hoeft de rest van de tags niet te wachten totdat die tag is voltooid voordat ze kunnen worden uitgevoerd. Hierdoor zou de totale laadtijd van uw pagina's zelfs sneller kunnen worden met Google Tag Manager.
  • Je kan veel uitgebreider gaan meten dan de widgets in Google Analytics toelaten.
  • Ook voor mobiel: Met Google Tag Manager voor mobiele apps kan je jouw mobiele app zelfs configureren nadat gebruikers jouw app hebben gedownload.

Kom zeker eens luisteren naar onze marketing jedi, Elke. Zij helpt je graag een handje.