Skip to main content

Expo-sed at DrupalCamp 2016

Onze corecrew medewerkers hebben zich op 9 en 10 september van hun meest heroïsche kant laten zien. DrupalCamp is dé beurs voor developers die, net zoals corecrew, Drupal als duurzame en gebruiksvriendelijke oplossing zien op vlak van content management systemen.

corecrew bestaat nog geen jaar, dus we vonden dat iedereen ons gezien moest hebben. And how… 

  • We werden golden sponsor van het evenement 
  • Onze helden trokken hun heldenpakjes aan en trommelden allerlei enthousiastelingen naar onze stand
  • CoreBrew biertjes werden uitgedeeld aan alle passanten die onze aanwezigheid om hun social media wouden droppen

Kortom, niemand heeft onze digital presence over het hoofd kunnen zien. 

Gotta catch 'em all, with D8 and AngularJS

Een seminarie over de ontwikkeling van de “Pokémon locator”, best fascinerend, zeker voor mensen die het spel “Pokémon Go” spelen. De app werd ontwikkeld met D8 en Angular door Fons Vandamme & Robin Ingelbrecht en werd in een recordtempo van 3 dagen ontwikkeld. 

Boeiend om te vernemen welke workflow ze hanteerden en welke obstakels ze zijn tegengekomen. Inspirerend voor onze eigen projecten. 

Interessant was ook dat ze uiteindelijk hebben gekozen voor een “semi-decoupled” systeem. In tegenstelling tot een traditionele “Headless Drupal” gebeurde de rendering van de pagina’s niet via Angular, maar via Drupal (via de nieuwe Twig templating engine van Drupal 8). Voor de developers onder ons, is dit een fijn weetje. ;)
 

Drupal 8 Search Engine Optimization

Voor zowat iedereen die beter wil scoren in de SEO resultaten, was deze sessie nuttig hersenvoer. Elke dag krijgen we vragen van onze klanten om hen tips and tricks te bezorgen over de Search Engine Optimization van hun website. Up-to-date blijven is dus de boodschap. 

Maarten De Block van EntityOne gaf een behulpzame sessie over de mysteries van SEO gericht naar alle soorten profielen, van marketeers tot developers. 

Jammer om te merken dat deze waardevolle factor soms genegeerd wordt tot het einde van een nieuw digitaal project, terwijl SEO een denkoefening moet zijn vanaf je de inhoudstypes voor een project aanmaakt, bij de startblokken dus. 

Wil je weten waarop je zoal moet letten? Neem dan zeker contact op met onze Marketing Jedi, Elke. Zij geeft je graag een SEO duwtje in de rug. 

SSH: Doing it right

De meest opvallende sessie op zaterdag was die van Wouter D’Haeseleer over SSH, niet meteen het meest trendy onderwerp. Maar de spreker slaagde er in om de aandacht van bijna iedereen voor de volle duur vast te houden.

Voor de mensen die het bij het woord “SSH” het in Keulen horen donderen: SSH staat voor “Secure Shell”. Hiermee kan je op een versleutelde manier inloggen op een andere computer/server. Tijdens de sessie werd SSH niet op deze manier uitgelegd. In de plaats heeft men geopteerd voor een praktische use case approach met leuke schema’s. 

Bij SSH gebeurt de communicatie versleuteld. Dit biedt een beveiliging tegen eventuele afluister-software die zo probeert om waardevolle info te bemachtigen. Jammer genoeg is dit alleen vaak niet voldoende, vandaar het “Doing it right” gedeelte van de titel.

Zo zijn er nog extra methodes om uw ingelogde gebruikers te auditen zodat je zeker weet dat ze legitieme gebruikers zijn. We hebben ook tips and tricks opgestoken omtrent verschillende manieren om meerdere SSH connecties te gaan bundelen voor veiligheid en performantie. 

Benieuwd naar wat onze SSH kennis voor jou kan betekenen?

Neem dan zeker even contact op.

We kijken alvast uit naar de volgende editie. Ben jij dan ook van de partij?