Databases aankopen? Dat is dweilen met de kraan open.
Het klinkt zeer aantrekkelijk. Je koopt een lijst met e-mailadressen aan, je zorgt voor een sprekende e-mailcampagne en droomt al van sterk groeiende verkoopcijfers.
Maar niets is minder waar, databases aankopen is niet de juiste oplossing.
Waarom niet?
Je wordt sneller beschouwd als spammer en kan juridisch in de problemen komen
Je spreekt mensen in bulk aan die zich niet persoonlijk aangesproken voelen
Door niet te weten naar wie je mailt, spreek je misschien een bepaald segment aan die helemaal niet te vinden is voor jouw producten / diensten of waar jij helemaal geen beroep op wenst te doen. Dan creëer je eerder ergernis dan je interesse opwekt.
Info@.. e-mailadressen worden vaak gefilterd uit e-mailprogramma’s (zoals Mailchimp, Selligent, Flexmail…) Dit om jou te beschermen voor een spam statuut.
Hoe moet het dan wel?
Online advertising campagnes met als doel, e-mailadressen genereren. ‘Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en wees als eerste op de hoogte’
Bied korting wanneer een e-mailadres wordt opgegeven. ‘Schijf je in voor de nieuwsbrief en ontvangen 10% korting bij je volgende aankoop’
Vermeld duidelijk op jouw website dat geïnteresseerden blijvend op de hoogte kunnen zijn.
Bij het invullen van een contactformulier een opt-in vragen (want deze is wel degelijk verplicht).
Kom eens luisteren naar onze marketing specialist, Elke. Zij denkt graag met jou mee om meer data te verzamelen.
Deze website maakt gebruik van cookies om te optimaliseren waar nodig.